Gua ade Perasaan laa!

assalammualaikum readers !

hey ho hati tgh panas. rase nak buat benda lame pn ade! aku sgt TERASA hati dgn korg berdua harini . yg first, engko la! aku ingat kau sahabat dunia akhirat yg paham aku. tp kau pn tak faham aku. nak tacingg bgai dgn aku! kau nak pinjam rumah aku. takpe.. aku boleh bg. ko nak buat maksiat ke?? aku tanye kn ??? knp kau takleh nk jwb. aku nak alasan yg kukuh je dr kau. mcm2 alasan bg. ye .. nampak mcm aku berkira. mmg laa!! rumah aku! aku yg byar sewa! bru tnye sikit nak sentap dgn aku.. sokayy! abaikan!! 

yg kedua, kau lah sayang!! aku malas nk ckp ape2 dah. kau tipu aku harini syg. kau tipu aku. kau kantoi menipu aku harini. knp aku call takna agkt?? sbb kau dah pergi . dah sampai then baru nak mintak permission aku.. am i rite?! aku sgt kenal kau lah sayang! kau terlalu penting kn semua2 tuh.. yess , aku sokong.. tp bkn pasal yg sangkut paut dgn MUZIK. 

kau tahu berapa juta kali dah aku kecundang pasal muzik? hm ,kau ckp nk berdakwah via music. aku boleh terima. aku pn pernah terfikir dan pernah buat satu ketika dulu. tp kau nampak aku mcm mane skrg? aku menangis sbb muzik. kau tnye kawan2 aku yg dah kenal aku lebih 10 tahun. kau tnye mcm mane perjalanan hidup aku sbgai sorg anak seni. org julang mcm SAMPAH. 

aku pernah tersentuh hati dgn satu blog yg menulis pasal band aku. sekitar tahun 2008. first! aku bangga org sudi nk review band aku!tp dlm kebanggaan aku tuh, terselit seribu mcm rase kehinaan.

 kau tahu kenapa???

zaman tuh aku dah mula rasa nk berdakwah dlm lagu. aku masih ingat bait lirik ciptaan aku dlu ' sahabat ... kita terlalu alpa dlm kehebatan dunia...' aku rasa aku mampu ubah semua anak muda time tuh. tp aku silap... dlm review blogger tuh, die tulis ' band hipokrit. sibuk berdakwah sedangkan diri sendiri tunggang-langgang' aku tersentak dgn kritikan pedas die! 

yess, aku sedar aku tak sebaik mana .. dari situ aku mulai paham.. ' niat tak m'halalkan cara' . hm ,member aku zaman nasyid dlu. sikit punya baik berdakwah.last2 dia la ktorg tangkap dlm asrama tgh bercumbuan. hancur persepsi semua org. dari situ aku dah faham ..

Ubah diri dan tekadkan hati sebelum kita nak berdakwah kt org .

bulan berganti bulan, tahun berganti tahun aku mula menyepi dari dunia Muzik. hingga skrg org masih tak tahu perjalanan aku sbgai anak seni mcm mane. di caci , di hina , di pijak dan mcm2 lagi.. start dr situ aku cepat tersentuh bila org sebut pasal Muzik. dan harini kau mention psal ni dekat aku.

knp kau mention pasal ni?? knp kau tak tnye aku dah mkn ke? dah mandi ke? sihat ke? sbgai seorg Lelaki yg setia pada cinta nye, dia sangat menanti soalan2 sebegini. kau kne tahu tuh.  k . skrg aku nk bgtahu kau.. bkn nk bg RISAU. juz nak bg TAHU. aku mmg tk sihat skrg ni. tp aku buat2 power dpn kau. pdahal smlm aku dah terlepas ckp yg aku selsema. tp syukur hrini kau tak tanye pn pasal tuh. nampak?? aku dah berhari2 tak sahur dan berbuka minum air masak je. balik rumah baru aku mkn meggi atau roti. itu jek yg aku mampu. kau tak tahu kn? sbb kau tkna tnye.. skrg kau rase ptot tak aku sentap??


aku bukan ego. aku nak mengajar kau. kau tuh yg Ego. kalau kau tk ego, kau dah call aku skrg. aku dah hantar msg mcm tuh pn kau buat tak tahu. sbb kau sibuk lg dgn Nasyid kau tuh. aku takkan call kau. aku nk tgk perangai kau mcm mane hrini. 


aku takna bergantung kt ubt. aku nak kau tahu maksud aku tuh.. hm ,aku tutup dlu entry harini dgn hati yg sedehh ...