Again and again :')


3.38 pagi – hmm aku blom boleh lelapkan mata. Dah tu mula laa robek sana sini dlm lappy ni. Dari C drive membawa ke D drive. Alih2 terjumpa video2 lame ExhaleMelody . Open media classic terus layan video2 tuu. Perghh! Betul punye tertusuk hati ni. RINDU. Itu jek aku boleh ungkapkan. Rindu dari semua segi. Tgk dlm video tu. Meriah sgt bilik aku ni. Melalak same2. Compisisi same2. Mkn same2. Lari dari dapur terbakar same2. Hmm time tuh mmg kami susah belaka. Tp aku slalu temu kegembiraan dlm kesusahan tu. Dlu aku mmg taksub sgt dlm muzik ni. Sampai pernah terfikir mcm ni kot susah nye nak jd retis. Retis ke? Haha. Entah laa. Nak buat mcm ne kan. Dah tertulis dlm kamus hidup aku utk tak berjaya bersama exhalemelody. Tp ble tgk sume video2 tu, aku senyum. aku gelak. Dan aku rasa nak nanges. Itu kenangan. Takkan  boleh beli kt mane2. Aku sayang kenangan tu. Susah utk aku lepaskan. Ini kan utk dilupai. Tidak sama sekali.

Kdg2 terbit jugak rasa kesal dlm diri ni, betul la kata Legend2 muzik ‘ talent doesn’t die but commitment yes ‘ susah rupanye nak commit dlm ssebuah kumpulan muzik ni. Mcm mane laa rolling stones, led zeppelin, pink Floyd, search, wings dan mcm2 lagi band otai boleh bertapak dlm industri lebih dr 20 tahun. Itu satu keajaiban buat aku. Utk main muzik ni kene ade 2 benda yg plg penting. Pertama KOMITMEN dan yg kedua ATTITUDE. Bak kata rolling stones ‘ music is about attitude ‘. Kalau attitude tah kemane2, mcm mane nk bg komitmen. Ye idak? Aku ngaku, attitude aku pn tak baik sgt time dgn exhalemelody dlu. Tp aku rasa aku still commit utk band. Aku still ade mase utk practice semua lagu2. Korg kena ingat, dgn exhalemelody, kita pernah join satu event besar. Then lepas tu kita senyap. Rite? Itu salah kita. Kita sendiri yg bina platform tu, dan kita sendiri yg runtuhkan platform tu. So tak leh salahkn sape2. Its about ourself. Think about it brother2. Its totally our fault. Dah la. Past is past. Masing2 skrg dah ade haluan masing2. Aku kesal dgn sikap kita je. That’s why aku luah kt sini. Hmm

Minat aku terhadap muzik mgkn takkan terhapus. Aku seorg yg cintakan seni. Dah mmg darah family kita bersangkut dgn seni. So aku mmg takleh nak buang benda tu. Kdg2 bila mlm aku capai gitar yg dah berhabuk tu. Aku petik jugak. Sekali aku petik, seribu kngn exhalemelody dtg dlm diri aku. Korg nmpk? Betapa sygnya aku kt band kita? Korg tak rasa membazir ke kita recording lagu Diari Mati tu? Tggl bpe step je lagi lagu tu. Tak salah aku nak masok vocal, mixed, mastered dan dah boleh publish. Rugi. Aku dah kasi 100 percent input utk band kita. Tp syg. Tak kemana pn. Korg tak ingat ape impian aku dulu? Aku nak main dekat UK. Aku nak amek gambar dkt abbey road. Dan aku nak buat semua tu dgn exhalemelody! Knp korg tkna kasi input dan same2 tunaikan impian aku tu?? Aku sedeh!! Hmm takpe lah. Aku ttp teruskan impian aku tuh. bkn dgn korg. Tp dgn org yg betul2 faham aku. Awak laa miss cinta, Nurul Aimi.

hmm skrg ape agaknya perpepsi fans kita yg dah beribu kt fb tu? Aku pn tatau. Aku dah tak handle mane2 page lepas kita clash. Clash ke? Hehe. Aku takna amek tau dah. Aku dah ade hidup skrg. Aku akn teruskan bermuzik. Tp skdr atas dasar minat. Ataupun mhilangkan rasa bosan. Dan skrg minat aku lebih terarah kepada bidang photography pulak. Aku akn bg input yg terbaik dlm bidang baru aku ni. So, kngn exhalemelody, kngn waktu kita susah, kngn waktu kita mkn nasi lemak kongsi 3 org, kngn tido kt extreme park shah alam yg penuh dgn nyamuk tu, kngn bangang kita kt i-city, kngn kita pegi minum kopi kt rumah composer rosli ahmad tu, kngn kita yg selalu sesat, kngn kita kena tahan dgn pak guard, dan kngn first gigs kita,  ni haaa , aku ikat ketat2 simpan dlm diari aku. Fuhhhh! Terima kasih segalanya.  Terima kasih kalian ciptakan aku, adik bongsu kalian kngn yg akn ku ceritakan kepada anak cucuku. Assalammualaikum :..